SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 issue1Perfume: The Story of a Murderer: An analysis based on Winnicott's theoryThe wind, the voice, the old woman: images that dialogue with the constitution of the subject in psychoanalysis author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

article

Indicators

Share


Trivium - Estudos Interdisciplinares

On-line version ISSN 2176-4891

Abstract

SAVI, Emylle  and  WEINMANN, Amadeu de Oliveira. Les heures: le baiser et la mort. Trivium [online]. 2021, vol.13, n.1, pp.29-40. ISSN 2176-4891.  https://doi.org/10.18379/2176-4891.2021v1p.29.

Le cinéma et la psychanalyse sont nés en même temps et ont une longue histoire d'interlocutions. Dans cet article, nous pensons aux effets subjectifs du septième art et essayons de les comprendre à travers de l'analyse des scènes du film Les heures. Les scènes ont un fil conducteur, le roman Mrs. Dalloway, de Virginia Woolf, qui unit la vie de trois femmes: Virginia, au moment de la rédaction du roman et au moment de sa mort; Laura, lectrice du roman aux USA dans les années 1950; et Clarissa, une femme du 21e siècle, qui partage le nom avec Mrs. Dalloway. Dans les trois récits, l'érotisme et la mort sont liés.

Keywords : MRS. DALLOWAY; FÉMININ; ÉROTISM; MORT.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License